PDF Drukuj Email
OPOLSKIE SZKOLNICTWO ZAWODOWE BLIŻEJ RYNKU PRACY
Wpisany przez ALitwin   
piątek, 18 października 2013 08:40

Projekt OPOLSKIE SZKOLNICTWO ZAWODOWE BLIŻEJ RYNKU PRACY



GŁÓWNE ZAŁOŻENIA:

  • Wyposażenie 50 szkół w specjalistyczne pracownie kształcenia zawodowego - 50 x 120 000 zł = 6 000 000 zł
  • Wyposażenie 50 szkół w pracownie FIZYCZNO-CHEMICZNE - 50 x 20 000 zł = 1 000 000 zł
  • Opracowanie materiałów dydaktycznych wykorzystujących nowoczesne pracownie   w procesie nauczania (nauczyciel opiekun pracowni)
  • Rozbudowa sieci współpracy szkół zawodowych i przedsiębiorców
  • Utrzymanie portalu "Sieć współpracy na rzecz nowoczesnej szkoły zawodowej"
  • „Dzień bezpiecznej jazdy” - zajęcia z symulatorami jazdy w trudnych warunkach - 20 dni
  • 30 godz. zajęć pilotażowych dla uczniów w nowoczesnych pracowniach kształcenia zawodowego - 1600 uczniów (2 grupy/szkołę)
  • 1150 czterotygodniowych staży i praktyk dla uczniów
  • Organizacja 4 seminariów połączonych z warsztatami dla uczniów, związanych z doradztwem zawodowym i planowaniem kariery zawodowej - 500 uczniów
  • Doradztwo zawodowe dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych - 50 uczniów
  • 13 wyjazdów studyjnych dla uczniów na targi branżowe oraz do nowoczesnych firm - 520 uczniów  (średnio 1 wyjazd: 40 uczniów + 10 opiekunów)
  • 30 godzinne dodatkowe zajęcia w formie „projektu edukacyjnego” z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi ICT, rozwijających u uczniów kompetencje kluczowe - 2000 uczniów (4 grupy/szkołę)
  • 30 godzinne dodatkowe zajęcia dla uczniów rozwijające kompetencje językowe z naciskiem na języki obce zawodowe - 500 uczniów (1 grupa/szkołę)
  • Organizacja na terenie szkół "Szkolnych Ośrodków Kariery" oraz konkursu "Mam wizję - mam plan"
  • Organizacja kursów podnoszących kwalifikacje zawodowe dla 500 uczniów
  • 16 spotkań uczniów z lokalnym biznesem oraz instytucjami rynku pracy – tzw. Szkolna Akademia Klubu 150
  • 10 wizyt studyjnych w lokalnych przedsiębiorstwach - obserwacja nowoczesnych rozwiązań technologicznych, zwiedzanie parków maszynowych, rozmowa z technologami, menedżerami, specjalistami HR, etc.
  • Zawiązanie i działalność 50 multidyscyplinarnych zespołów roboczych "design thinking"
  • Przejęcie, udoskonalenie i utrzymanie platformy „Edunawigator”, dostosowanie narzędzia do potrzeb szkół, pracodawców oraz OCRG jako efektywnej platformy wymiany informacji
  • Realizacja nagrań dla zespołów muzycznych i solistów w studio nagrań RCRE dla 200 uczniów
  • Kampania promocyjna w mediach regionalnych
  • Uroczyste podsumowanie projektu w AMFITEATRZE OPOLSKIM

Koordynatorem projektu w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Nysie jest Adam Litwin